Förlossningen

0kommentarer

Ja värkarna började på onsdags kvällen. Visste först inte om det va på g eller inte. Men ju mer kvällen gick kom dom mer regelbundet. Från ca 18 tiden va det 9 minuter i mellan varje värk.

Jag gick och la mig och tänkte att jag skulle sova lite men det gick ju inte.

Vid ca kvart i tolv ringer jag förlossningen och berättar att jag har värkar och då va det ca 5-6 minuter i mellan. Hon sa att vi kunde vänta till de va ca 4 minuter och att dom skulle hålls i sig upp mot 1 minut. Men jag och Markus bestämde att vi skulle åka och lämna Fannie till min syster som bor 5 minuter med bil från oss. Så vid halv ett lämnar vi henne och sen bestämde vi att vi åker in utan att ringa igen. Tyckte samtidigt att det va lite jobbigt då det kändes som om dom skulle säga att vi skulle få åka hem igen. Trodde dom skulle säga att jag bara va öppen 2 cm.
Vi kom in i rummet ca 01.20

barnmorskan undersöker mig och berättar att jag är öppen 8 cm och att det ända som höll i mot nu va vattnet. Hon sa går vattnet nu födder du. Både jag och Markus blev rätt chockade. Hon berättade att jag inte han med nån bedövning men det kändes okej då smärtan inte va nå farligt då. Hon kom in och frågade om jag ville börja med lustgasen. Men jag tackade nej då läget va okej:)

Efter 2 timmar stack hon håll på vattnet. Och då började krystvärkarna direkt. Och jag höll hårt i lustgasen;)Fan man blir så jävla hög av den bara. Ingen härligt känsla:S

04.29 föddes världens sötaste prins<3 vikt 3465 längd 51 cm. Helt underbar.

Förlossningen va också helt underbar. Allt gick jätte bra. Stämningen va lugn.
Markus hade satt i gång radion som spela lugna favoriter. Markus va också helt underbar under förlossningen<3

Barnmorskan berättar att det finns ingen plats på bb och det fanns familjer förre oss på tur. Så det slutade med att vid tolv på förmiddagen lämnar vi sjukhuset:) åkte raka vägen och hämtade hem vår dotter. Sen blev det soffmys resten av dagen:)

Har mått så bra efteråt förutom dagen efter då jag hade träningsvärk över hela kroppen.

Fattar knappt att jag födde för 3 dagar sen.

Så underbart är det att ha Markus hemma också:) Fannie har vant sig jätte bra med sin lillebror:)


Kommentera

Publiceras ej