Man är faktiskt 2.....

0kommentarer

Ja det får jag höra ibland.

Ja vi är 2 föräldrar, men vår situation just nu är inte som alla andras.

Jag anser att det är inte mer än RÄTT att varje vardag så är det jag som  ta "Nattpassen" . Är jag vaken mycke på natten kan jag faktiskt försöka sova en stund på dagen när F sover om jag vill. men det kan inte  "pappa" göra då han är på jobbet hela dagarna.

Vi har nu hållt på att renovera vårat hus sen i november, ja och ni som har varit här vet ju hur mycke jobb och timmar vi har lagt ner på detta. och massor har vi kvar att göra. 

Och Det har varit så nu att jag oftas har tagit alla rutiner för vår lilla tjej på vardagskvällarna då markus har satt i gång med renovering direkt efter jobbet. Självklart har han gett sin dotter massa tid.


Och efter att hon har somnat vid sju så har jag tagit på mig arbetskläder för att också sätta i gång. snitt tiden under de här månaderna har varit att vi har hållt i gång till ca 23.30  och innan man har kommit i säng och klockan tickat i väg. och min kära sambos klockan ringer igen vid 05.15 och så åker han till jobbet och har ett riktigt tungt jobb där också. 

Så Det jag menar är att vardagsnätterna är inte mer än rätt att jag tar och sen får folk tycka och tänka hur mycke dom vill.

Jag anser också att vi är underbara föräldrar till vår kära dotter fast markus röker och vi kan faktiskt ta nått glas vin någon gång till middagen på nån helg.

Men snart börjar jag jobba och då är det självklart hans nätter=)

Jag älskar mitt liv som mamma,sambo <3


Kommentera

Publiceras ej